onsdag, oktober 24, 2007

Pinsamt men Njutbart 3: Grey's Anatomy

Jag har tidigare anklagat Grey's Anatomy för att vara en smoothieliknande (och helt onödig) kombo av ER och Scrubs, och det håller jag fast vid. Långsökta intriger, självömkande och dryga huvudpersoner och efterapningar av andra TV-framgångars stilgrepp är sällan ett lyckat recept på bra TV, oavsett hur snygga skådisarna är - så inte heller i det här fallet (och snygga är de faktiskt inte).

Än så länge följer jag inte GA på riktigt, jag har bara råkat se de senaste tre avsnitten på svensk TV, men jag vet nog vart det här kan leda; den värsta guilty pleasure-fällan är ju trots allt mellanssäsongshålen: Man har redan följt de bra serierna, så då återstår att gräva fram något uthärdligt att fylla ut sommaren/julen med - och det är här det blir farligt. Det slutar oftare än inte med att jag laddar ner hela första säsongen av någon serie som jag känner till namnet på men inte har orkat följa, gärna någon som jag råkat se ett avsnitt av på svensk TV nån gång - vilket sedan leder till att jag fastnar totalt i någon slags mere exposure-effekt. Händer det här oftast med underskattade kritikerfavoriter? Njaeej, inte direkt.

Imorgon avslutas Pinsamt men Njutbart-serien med det allra gräsligaste resultatet av det här beteendet; den värsta, minst förklarliga och trognast följda av mina TV-beroenden; själva kronan i mitt guilty pleasure-träd: Bones.

Etiketter: ,

4 Comments:

Blogger Marta Axner said...

Nu har jag sett att nya WS är uppe! När kommer ditt första inlägg? Grym byline förresten.

10:59 em  
Blogger Teresa said...

Tack för det :)

Min första WS-text kommer upp redan imorgon - det kommer mer information i ett blogginlägg här under dagen.

7:16 fm  
Anonymous Anonym said...

men bones då!?? har precis börjat följa denna fantastiska serie. lättsamt och för stunden. javisst. men jag älskar det härliga bittra och cyniska skimret över alla rollfigurerna. inget guilty pleasure över det. bara rent pleasure!!

kul att nån annan än jag gillar fnl för övrigt.

10:27 em  
Blogger Teresa said...

Jodå, Bones kommer - fast inte förrän i början av nästa vecka tyvärr. Det var ju det inlägget som var hela poängen med Pinsamt men Njutbart-serien :)

Om du vill läsa mer om FNL rekommenderar jag dig förresten att hålla ögonen på Weird Science de kommande dagarna...

7:28 fm  

Skicka en kommentar

<< Home