torsdag, oktober 11, 2007

Men jag vill inte dejta på facebook!

Jag tycker det är skittrevligt att kunna titta på alla min mellanstadiekompisars profilfoton även om jag inte tar mig för att hålla kontakten med dem på riktigt. Men vad i hela friden är det med alla människor och de förbannade dejtingapplikationerna? Första gången en av mina polares pojkvänner skickade "Are you interested" till mig blev jag helt chockerad, men sedan dess har jag (liksom de bekanta jag diskuterat saken med) genom hård prövning blivit luttrad. Är det inte tio år äldre jobbarkompisar som "decided to tickle" en så är det föreningskamrater som vill adda en till sina "hot friends". Vad är dealen? Har folk ingen hyfs?

Jag har läst mina kurser i sociologi, och jag vet det där om ansiktslöshet på internet och så, men det här är inte sleezy främlingar som smyger sig på en på myspace, detta är ju RIKTIGA MÄNNISKOR! Människor jag känner!

När man får upp den där rutan med "vill du bjuda in dina vänner till Am I hot?", slår det en inte att det kan kännas lite weird för mottagaren?

En gång för alla: Vet hut, facebook-användare! Titta igenom de ikryssade boxarna, fundera på vilka av dina vänner som egentligen skulle uppskatta din tokroliga/skabrösa inbjudan, och låt oss andra vara i fred.

Etiketter: , ,

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hej !

Jag är en snygg kille som vill träffa andra kille.
Ring mig eller sms:a till

0765652563

Vi hörs !
Pierre

11:47 fm  

Skicka en kommentar

<< Home