onsdag, mars 28, 2007

Judith och jag

Som väl redan framgått med all önskvärd tydlighet tar jag det lite lugnt med bloggandet just nu. Mest av allt beror det på att jag jobbar som en idiot på en C-uppsats där jag ska få ihop queerteori, diskursanalys och en massa annat godis till någon slags begriplig helhet, vilket har visat sig kräva viss koncentration. För att hålla prestationsångesten stången gör vi helt enkelt såhär: Jag tar semester från Roleplaying is so gay ett litet tag tills jag fått Judith Butler och gänget under kontroll, så hörs vi sedan. Ha det bra!

Att titta på så länge:
The Riches: Fancy/gritty dramaserie typ HBO, godis för oss som vill ha en Eddie Izzard-fix i veckan.
Andy Barker, P.I.: Andy Richter producerad av Conan O'Brien, behöver mer sägas?
Scrubs: Scrubs är Scrubs är Scrubs. En nödvändig stapelvara i TV-skafferiet att plocka fram när man är glad, ledsen eller uttråkad.
Lost: Nu kan ju inte ens the haters förneka att det blivit åka av...
Brothers and Sisters: se tidigare inlägg.
30 Rock: Jack Donaghy - en vänskap att vårda.
Men in Trees: Beroendeframkallande instant gratification utan finess. Kommer med vaga skuldkänslor på köpet och intas bäst i bulimiliknande hetstittarsessioner på minst tre avsnitt i taget. Det gör lite ont att rekommendera detta TV-romantikens svar på McDonalds, men vem vet - du kanske är sugen på junk food.

Att läsa så länge:
Michael Ausiello (nu med podcast!)
Weird Science
Conan
DM of the Rings
Go Fug Yourself
Defamer

Etiketter: , ,

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Men in Trees!? Jag skäms å dina vägnar, värre skitserie får man leta efter ju. Det verkar vara i samma bakåtsträvande medeltidsfåra som styggelsen Sex and the City.

1:56 em  
Blogger Conan said...

Tack för peppen! Och lycka till med uppsatsen. Måste säga att det är ruskigt skönt att vara löneslav. Mina stressmardrömmar handlar alltid om oväntade prov och uppsatser som plötsligt ska in.

11:39 em  

Skicka en kommentar

<< Home