söndag, mars 04, 2007

Öppet brev till Eddie Murphy

Hej Eddie.

Igår satt jag och tittade i kvällens TV-tablå och såg till min glädje att både Jesus Camp och Daddy Day Care skulle visas. En sekund senare insåg jag att de skulle gå samtidigt och blev besviken, men nöjde mig med tanken på att jag sett dig och Steve Zhan springa runt med kidsen minst en gång förut, och att Jesus Camp ju är en Oscar Nominee (TM) som jag planerat att se hur länge som helst. Ändå: Ju längre SVTs temakväll gick, och ju närmare jag kom det magiska klockslaget 21.30, desto mer klarnade insikten - jag ville hellre titta på en familjekomedi där du lär dig en hjärtevärmande läxa om värdet av att busa i kuddrummet, än en kritikerrosad skrämseldokumentär om tokevangelikaner. Och tokevangelikaner som är ett av mina favorithatobjekt!

Så detta är min poäng: Oscar schmoscar. Du är banne mig Eddie Murphy, och du behöver inte något töntigt pris för att vi ska veta att du är bäst. Och om det ändå känns surt, tänk på att alternativet hade varit att hamna i samma klubb som Russel Crowe och Dansar med vargar.

/din vän
Teresa

Etiketter: , , ,

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

The challande!


http://nordnegern.wordpress.com/2007/03/08/blogg-kull/

Are you up for the gaym?

3:30 em  

Skicka en kommentar

<< Home