onsdag, januari 31, 2007

Heroes: Stryk tråkfamiljen!

Började på en lång harang om Heroes inklusive en putslustig liknelse med vinbål och hembränt, men kom fram till att jag egentligen inte har så mycket vettigt att säga. I korthet: Serien är typ bra, men samtidigt liksom lite sunkig på ett svårbestämbart sätt.

I en fråga har jag alla fall en klar åsikt: Niki. Ta bort henne.
Eller ta framförallt bort hennes horrible son, denne lillgamla, enformiga styggelse till barnskådis som kan få den enklaste replik att låta pretentiös. Det är illa nog med Nikis pinsamt "coola" tvillingpersonlighet och pappans ovana att börja varje replik med en dramatisk liten utandning (ett manér som jag annars bara trodde svenska skådisar hängav sig åt) - Micah tar TV-tittarens lidande till en nivå som ingen ska behöva stå ut med. Jag bryr mig inte om ifall hela seriens säkert kluriga final bygger på familjen Sanders deltagande, jag är beredd att bita ihop. Vi måste alla göra uppoffringar, och i nuläget är det uppenbart att seriens författare behöver ta en allnighter och se över sina alternativ. Kan Niki & Co fly till Japan och aldrig höras av? Hmm, nej det funkar inte. Det känns ju lite hårt att låta dem dö i en gigantisk explosion - dessutom verkar den metoden inte ha funka så bra hittills på seriens karaktärer. Vågar man hoppas på att de försvinner i all tysthet mellan första och andra säsongen?

Etiketter: , ,

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

tycker också att sanders ska försvinna.

däremot: hiro <3 söt i både heroes och när han var med i typ 2 sek i studio 60

7:13 em  

Skicka en kommentar

<< Home