lördag, augusti 19, 2006

Hurra för glassig TV!

Och hurra för systrar som påpekar att man håller på att missa veckans hoppa i soffan/bita på naglarna/låtsas att man vet något om koreografi-fest! Det bästa med So you Think You can Dance (varning: FET spoiler om du följer länken) är att det är så härligt högbudget. Stor scen, massa folk, tjusiga kostymer (nåja, för det mesta i alla fall) och så får jag - till skillnad från i svenska program - inte reda på mer om deltagarnas privatliv än jag skulle vilja. Jag antar att jag kunde fått ut det här från American Idol-repriserna, men då måste man ju lyssna på musiken, och uppstylade wannabes som wailar sig igenom Celine Dion-hits är inte min uppfattning om en good time. Tacka vet jag superskolade dansare som ålar sig igenom samma Dion-pekoraler - det kallar jag underhållning!

Jag älskar att sitta och med besserwissermin förklara för alla som vill höra på (närmare bestämt min motvilliga sambo) vilka som kommer åka ut och varför, jag älskar att komma med låtsasomdömen om saker jag inte har en aning om ("Ser du där hur han inte sträcker ut armen? Helt fel när man dansar Quickstep.") och jag älskar att reta upp mig på de gräsliga resultaten när ballroomdansare ska krysta fram en solodans.

Mina favoriter är för övrigt Travis (som förutom att han är jätteduktig darrar på underläppen när han blir intervjuad. Adorable!), Ivan (som enligt all logik inte borde klarat nåt annat än hiphop & åkt ut för länge sen), Donyelle och Natalie (Donyelle har en chans att vinna, det har Natalie aldrig i livet). Mina huvudsakliga irritationsmoment (förutom domarna, men de blir man ju inte av med) är Heidi (vars minspel får mina tånaglar att krulla sig) och Dimitry (som har coastat alldeles för länge på sin [rysning] sexsymbolshype).

Om du inte redan sugit in denna smällkaramell av cheesig glitz är det inte försent, det är fortfarande 8 dansare kvar. Dessutom går hela fredagkvällens kalas i repris i morgon förmiddag på kanal 5. Ställ väckarklockan!

Andra bloggar om: , , , ,
Intressant?

3 Comments:

Blogger Marta Axner said...

well, donyelle kan kamma hem alltihop, iaf lär hon bli sista tjej. jag tror iofs att natalie annars har en chans också. Jag tror att travis eller benji blir kvar sist av killarna, jag gillar travis bäst men tror att beni har publiken med sig. Å andra sidan: dimitry har ju haft mest skrik men han åkte välförtjänst ut med huvet före igår.

En sak till: länken för att hamna på intressant ska vara http://intressant.se/intressant, inget annat.

3:02 fm  
Blogger Teresa said...

jaja, jag är uppenbarligen inte riktigt redo för att blogga utan stödhjul :)

6:45 em  
Blogger Marta Axner said...

sorry, ska sluta lägga mig i. jag tycker du klarar dig galant :-)

11:45 em  

Skicka en kommentar

<< Home