måndag, augusti 07, 2006

Tre filmtrailers jag önskar att jag inte sett

Satt och surfade runt på apple.coms trailersida sådär som man gör när man är sysslolös, och då går det som det går... Länkarna går till respektive trailer för den som inte har någon själbevarelsedrift.

Film: The Last Kiss: Relationsdrama där Zack Braff har bli-vuxen-ångest.

Varför jag tittade på den: Zack Braff förstås. Han är ju så rolig i Scrubs, och snart snart kommer han väl att göra en film som visar hans fulla potential?

Varför jag ångrar mig: Om jag med "fulla potential" menade "lagom känslig medelklasskille som tycker synd om sig själv", så absolut. Men vänta, uppnådde han inte det redan i Garden State? Idag har jag gått ännu ett myrsteg mot att egentligen inte gilla Zack längre. No fair!



Film: Lady in the water, M. Night Shyamalans nya: Paul Giamatti hittar sjöjungfu i poolen (trailer no. 2).

Varför jag tittade på den: Såg den första trailern, och blev alldeles varm i hjärtat. Inga 3D-monster, inga "läskiga effekter" - bara en suggestiv filmsnutt med en asbra Giamatti och lite vattenplask. När Shyamalan dessutom gått ut med att det ICKE kommer bli något överraskningsslut verkade det perfekt. Äntligen skulle han släppa sin trötta formel och göra den där riktiga filmen som sitter långt inne nånstans och har väntat på att få komma ut sen Unbreakable! Undrar vad som kommer vara med i den andra trailern?

Varför jag ångrar mig: “When the door to her world is opened... others will come through.” Och fram kommer 3D-monstren.



Film: Night at the Museum: Ben Stiller spelar rar nattvakt som upptäcker att allt på det naturhistoriska muséet där han jobbar vaknar till liv på nätterna - inklusive dinosaurieskelett, cowboydioraman och uppstoppade apor.

Varför jag tittade på den: Enbart för att fylla ut, jag förutsatte att den skulle vara usel. Fusk, jag vet - och synden straffar sig själv.

Varför jag ångrar mig: För att trailern är FRICKIN' AWESOME, vilket har skruvat upp mina förväntningar till max - något den faktiska filmen aldrig kommer att kunna leva upp till. Owen Wilson som miniatyrcowboy! Ben Stiller biten i näsan av en apa! Underhållning för hela familjen!


Andra bloggar om: , , , , , , ,

Intressant?