lördag, augusti 05, 2006

Jag har flyttat hemifrån!

...Eller snarare har jag bryskt blivit utsparkad med ett "klipp dig och skaffa ett jobb!"

Idag påpekade jag för Johan att vi har fått en massa spamkommentarer från pokersajter på Home away from Home, och då meddelade han kallt att ingen skriver där längre och han tänker försegla hela bloggen så att man inte kan göra fler inlägg. Efter den första chocken var jag tvungen att erkänna att det låter vettigt. De av oss som är intresserade av att skriva har redan skaffat nya hem (om vi inte filar på vårt egenkodade mästerverk som aldrig blir klara, Johan), och ingen har egentligen lagt någon energi på bloggstackarn på flera månader.

I ett sällsynt ryck av företagsamhet har jag alltså faktiskt gjort något av en idé jag fått samma dag: Att skaffa en egen blogg. Själva anskaffandet är ju nu inte så komplicerat, det är bara att det går emot hela min livsstil av att skjuta upp allt som uppskjutas kan, in i det allra sista...

Jag satt och våndades en stund över vad mitt nya hem skulle heta, men landade alltså till slut på "roleplaying is so gay". Det är ju förstås en helt missvisande titel med tanke på att jag varken spelar rollspel eller är gay, men jag tycker om den ändå. Den kommer ursprungligen från en spåningssession med Johannes. Vi tycker om att sitta och tänka ut storhetsvansinniga planer för Camelot, och ämnet för dagen var alla tuffa t-shirtar som vi ska trycka upp en vacker dag. Trycken skulle vara lagom hipstercoola så att teensen vill ha på sig dem, och handla om det som är typiskt för Camelot: Rollspel, kristet och lite gay (Camelot är förutom en rollspelsförening även en ivrigt regnbågsflaggeviftande underavdelning av Svenska Kyrkans Unga).

Nu börjar alltså mitt nya liv. Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva om än, men det blir väl populärkultur och TV, TV och åter TV som vanligt. Kanske slänger jag in lite karriärångest också, men jag har inte riktigt haft någon sådan på sistone... Jag kanske håller på att bli sjuk? Välkommen i alla fall, ni tappra själar som släpat er hit. Hoppas ni kommer att tycka om vad det nu blir.

5 Comments:

Anonymous Anonym said...

Riktigt så dramatiskt var det väl ändå inte? HAFH har stagnerat och har spelat ut sin roll. 'nuff said.
Det här blir nog bra det.

3:07 fm  
Blogger Marta Axner said...

Kul! great!
Några Bloggertips:
1) Byt Template (=utseende på bloggen). Den du har nu är verkligen version 1A. Det finns många fler att välja på när man byter än det finns i första ledet.

2) Fixa länkarna. Gör det efter att du har bytt template, annars försvinner de.

3) Gör om kommentarerna. DU vill inte ha moderation som du har nu, däremot word verification. Och så vill du ha kommentererna i ett pop-up-fönster, gör allt mycket mer lättläst.

Säg till om du vill ha fler tips, jag ahr provat det mesta...

11:09 fm  
Blogger Teresa said...

Marta: En sak är säker, det är att jag är helt lost på att ställa in inställningarna haha (nu har jag iaf tagit bort de värsta felen från kommentarfunktionen)
Däremot har jag faktiskt valt template efter att ha tittat igenom de olika alternativen, jag tyckte den här var bäst. Vad var det här med länkar?
Johan: Inte dramatiskt? En era går i graven!!! :P

6:40 em  
Anonymous Anonym said...

Sånt här förväntar jag mig att få veta och inte behöva leta upp. :)

Du får skaffa en tuff domän så du slipper gettho-blogger bara, så blir allt bra sen. ;)

8:01 em  
Blogger Malin said...

Kul initiativ! Kommer definitivt följas.

10:40 em  

Skicka en kommentar

<< Home