söndag, augusti 06, 2006

4 små rätter

Det här inlägget finns redan på Home away from home, men det blev väldigt fult formaterat och det kändes lite konstigt att göra om inlägg där när jag redan har flyttat... Så här kommer det en gång till, fast lite uppsnyggat.

Marta utmanade mig att göra den här enkäten som en less-than diskret hint att jag borde ta tag i bloggandet… Nån gång ska man ju börja :) Jag får väl berätta om mina äventyr i byggbranschen en annan dag, just nu nöjer jag mig med den käcka enkäten “4 små rätter”. Observera att punkterna på listorna är utan inbördes ordning:

4 arbeten jag har haft i mitt liv:

* Teaterregissör
* Byggarbetare
* Vårdbiträde
* Skivaffärsbiträde

4 filmer jag kan se om och om igen:

* Heathers
* High fidelity
* Dodgeball
* X-men

4 städer jag har bott i:

* Victoria, BC
* Karlskrona
* Uppsala
* Västerås

4 tv-serier jag gärna ser:

* House M.D.
* Vänner
* X-files
* O.C.

(Brasklapp: Eftersom jag har en så tung tvserie-habit begränsade jag mig helt enkelt till de serier jag på senaste tiden sett fler än två avsnitt i veckan av – hade det inte varit offseason hade jag inte haft en chans.)

4 ställen jag vill åka till:

* Kalifornien
* Vancouver
* Australien
* New York

4 webbsidor jag besöker dagligen:

* Conan the Librarian (film/TV-blogg)
* Something Awful (vresig humorsajt)
* Order of the Stick (webserie med rollspelsnördhumor)
* CamelotOnline (ett mkt ocoolt community som jag är varm anhängare av)

4 favoriträtter:

* Potatisgratäng med mycket grädde
* Mackor med vinägerchips från Capuchetta (matställe på St Eriksbron)
* Pappas musselsoppa
* Komplicerade efterrätter/bakelser

4 ställen där jag trivs:

* Framför TVn i vår lägenhet med Anders & Johan, tittande på film
* Västerås stadsbibliotek (där jag är mer eller mindre uppvuxen)
* På flygplan (vilket som helst, fast helst på väg utrikes. Det känns så framtidsaktigt på nåt sätt)
* Finnåkers kursgård (Camelots hemvist i sinnevärlden)

4 personer jag vill utmana att svara på enkäten:

* Malin
* Tobias
* Home Away from Home -kidsen i allmänhet (vi skriver så sällan att vi tillsammans räknas som ungefär en bloggare)
* Johannes

2 Comments:

Blogger Malin said...

Utmaning antagen... typ :)

10:22 fm  
Anonymous Anonym said...

Klar som fan!

11:01 fm  

Skicka en kommentar

<< Home