onsdag, augusti 30, 2006

Framgångssagor händer!

Pratade med min gamla filmskolebästis från Kanada igår över msn. Efter lite småprat släpper han bomben: TV-programmet han jobbar på är inte nån internkanadensisk lågbudgetinfomercial, det är Psych! Nu är det inte så att han har något stort och viktigt jobb, men han kommer att få träffa John Landis (som ska regissera avsnitt 11)! Mr Blues Brothers! Vid det här laget var jag alldeles till mig, men det var inte den galnaste nyheten: Nån bigwig på Fox har läst en råskiss på långfilmsmanuset han har hållit på och filat på, och om en månad ska de ha ett pitchmöte! Jag kom helt av mig med alla frågor om Psych-skvaller utan var förstås tvungen att försöka pumpa honom på vad det är för ett manus, men han teg som muren (som han iofs alltid gör med manusidéer, den boven). Sedan frågade han vad jag skriver på, och jag var tvungen att erkänna att jag inte ens börjat på några nya manus sedan i våras - men det ska det banne mig bli ändring på nu! Det är så sjukt inspirerande med vanliga dödliga människor som lyckas hänga fast i drömmarna med näbbar och klor och till slut komma nån vart, jag är fortfarande helt exalterad efter gårdagens konversation. Nu var filmskolebästisen noga med att påpeka att pitchmötet inte alls behöver leda nånvart, men det är ju en petitess i sammanhanget - poängen är ju att man kan sitta och fila på ett manus i ett år, och sen får nån syn på det!

Nu är det jag som genast sätter mig och tar tag i det där drömprojektet som flutit runt i bakhuvudet i några år, och jag föreslår att du gör detsamma.

Andra bloggar om: , , ,
Intressant?