tisdag, september 05, 2006

Bershon: my new love

Idag har länktipsen hopat sig över mig, så jag kan väl bara skicka vidare...

Excellenta bloggaren Heather B Armstrong ledde mig vidare till Sarah B och till slut flickr-gruppen I'm so bershon (där jag förstås snott bilden nedan). Det hela handlar om själstillståndet "Bershon" (uttalas BÖR-shån, som Gina Gershon fast med B):


"I was unclear at first, but by using contextual clues and in conferring with Erin, we’ve determined that the spirit of bershon is pretty much how you feel when you’re 13 and your parents make you wear a Christmas sweatshirt and then pose for a family picture, and you could not possibly summon one more ounce of disgust, but you’re also way too cool to really even DEAL with it, so you just make this face like you smelled something bad and sort of roll your eyes and seethe in a put-out manner."

Vidare... Johannes har varit till tjänst under dagen. Han skickade länken till serien Dark Dungeons som berättar det rollspelarna inte vill att du ska veta (samt hur Jesus kan rädda dig från deras onda ränker), och dessutom upplyste han mig om en Level-artikel jag skamligt nog inte läst, trots att den legat på soffbordet hemma i en vecka. Artikeln, som handlar om hur internationella superstjärnan Ryan Hart sopar mattan med alla svenskar på spelturneringen Versus i Stockholm, har väl kanske inget större allmänintresse - men se på den här lilla godbiten:

"Det stod snabbt klart att inte en enda svensk hade något att sätta emot Ryan, som lekte sig igenom den inledande Third Strike-turneringen. Visserligen visste jublet inga gränser när Sveriges fightingspelsorakel Josef "Jigsaw" Axner (för dagen klädd i en hadoken-tröja) lyckades vinna en match mot honom i åttondelsfinalen, men sedan blev Ryans hetsiga Yun för mycket."

Ni läste rätt: Vår lillebror Josef kvalificerar sig tydligen för att kallas "fightingspelsorakel" i den glossigaste speltidningen av dem alla. Fightingspelsorakel, alltså. Jag menar inte att upprepa mig, men det är ganska tufft. Fightingspelsorakel. Jag kan inte sluta! För övrigt vill jag tillägga att Josef kallades Jigsaw LÅNGT innan det där horribla "Saw"-eländet såg dagens ljus, så det så.

Här, här och här kan man läsa den inscannade artikeln.

Andra bloggar om: , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Intressant?

6 Comments:

Blogger Malin said...

Åh Josef! Fightingspelsorakel! GRATTIS!

Jag har f ö fortfarande en brud jag vill tåta ihop honom med. Hon spelar (ännu) inte mycket fightingspel, men hon skulle definitivt gilla ett Fightingspelsorakel :) Deras personligheter skulle matcha och det är det fina. Hur ska jag gå tillväga?

11:15 fm  
Anonymous Anonym said...

Josef finns på epost: josef.axner@gmail.com och icq: 83757059

Annars bor han i Akita i norra Japan och snart kommer hans nya heta blogg igång. Han är beräknad att återvända till Sverige om ett år ungefär.

12:58 em  
Anonymous Anonym said...

Tja, nu hoppas jag väl iofs kunna få ihop det med nån av de femtioelva tusen supertrevliga (och galet snygga!) japanska tjejerna på skolan, men du kan för all del skicka min kontaktinformation vidare. :)

Hej förresten, Teresa! Jag vet att jag varit dålig på att höra av mig till folk sen jag åkte, men det ska väl bli lite ändring när min blog väl kommer upp. Jag har det i alla fall skitbra här, många kompisar och det är aldrig någon brist på saker att göra. På lördag ska jag hänga med min nyblivna kompis och tillika spelnörd Austin (vi har hittills vid två tillfällen konverserat i över 6 timmar om Sega Mega Drive-spel) till nåt slags 2nd Hand-spelaffär. Men förhoppningsvis kan jag skriva ett eget bloginlägg om det. :)

Förresten, om ni vill se lite foton så kan ni ta en titt på http://www.fotop.net/AIU ;)

4:09 em  
Blogger Malin said...

Hej Josef :) ja iofs har jag hört av min polare Lisa som bodde i Tokyo att man kan äga marknaden som västerlänning i Japan så du kanske bör roa dig kungligt därborta och så kan jag leka äktenskaps(eh,kontakt-)mäklare när du kommer hem ;)

Den där Ryan Hart verkar ju som en riktig toppenkille! Blev tvungen att skriva ett helt blogginlägg med suktan.

6:22 em  
Blogger Teresa said...

Josef: Det är lugnt, pappa skickar maniskt vidare all kommunikation från dig till hela släkten efter vad det verkar, så jag vet hyfsat bra vad du pysslar med ;) Ser fram emot att läsa bloggen!

9:32 em  
Anonymous Anonym said...

Har hittat video på spektaklet, tyvärr uta publikljud:
http://www.youtube.com/watch?v=u7UXO8XuXFc

Tredje matchen är den intressanta, Josef spelar som Alex.

11:55 fm  

Skicka en kommentar

<< Home